Wanita itu terlalu Gila Kuasa .

Malam itu terasa tenang .meskipun jururawat dan doktor tidak putus keluar masuk .zack buat tidak endah akan hal itu .dia tetap berada di sisi adiknya .Jam bermain di angka 3 sudah pagi, zack sudah mula mengantuk .adiknya ditinggalkan lena di katil dia keluar untuk rehat .

‘Bilik rehat ini disediakan untuk mereka yang jaga pesakit di wad ini .silakan guna bilik ini dengan cermat’


Di situ tersedia bilik khas untuk tidur .Zack masuk kedalam .hairan semua penghuninya wanita .tanpa pedulikannya dia terus baring disebuah katil dipenjuru bilik malas fikir yang dia mahu cuma tidur .Belum pun sempat dia mengketap mata ,ada nya perempuan gemuk berdiri di hadapan  .pakaiannya nampak kemas .baju di sisip kedalam .siap ada tag nama di dada nya .Zakiah . Zack bertanya .


“Ye mak cik Zakiah kenapa ?”


Bukan itu masalah nya ,kau tu lelaki ,apesal masuk bilik perempuan ?dengan nada marahnya .


Saya jaga adik saya ,saya penat mahu tidur sebentar .nanti saya tengok dia semula ,lagipun mak cik lain  dalam bilik ni tak sibuk pun saya masuk sini .“balas zack dengan sopan ramah sehabis lembut kalah lelaki yang bergaya macam perempuan bila bersuara .


‘aku tak kira ,kau keluar sekarang ,kalau tak aku panggil bos aku ‘wanita itu terus meninggikan nadanya .


‘Fuck off you !’ nada kecil zack kepada wanita tersebut .


‘baru jadi gad ,dah nak gila kuasa .bukan aku kacau hidup kau pun .ni lah orang melayu ,gila kuasa .apa salah nya benda remeh temeh ni di lepaskan .terlalu ikut peraturan kadang kala peraturan itu sendiri yang menyusah kan kita bukan memudahkan .aku tak faham kenapa ada diskriminasi di bilik itu .apa perempuan je ke yang boleh jaga anak ? lelaki tak boleh ke ? kenapa kena ada diskriminasi ?bukan aku buat hal pun .langsung tak ada akal .adik aku sakit ,kau tak kasi aku jaga dia .kalau esok lusa adik aku mati .aku bunuh kau perempuan gemuk ‘ lepas geram Zack dalam hati sambil meniti anak tangga ke bawah .



Zack terpaksa tidur di bangku luar hospital itu sementara tunggu waktu melawat esok pagi .dia tidak boleh buat apa .wanita gila kuasa itu berjaga semalaman .mungkin bukan nasib zack hari ini .biasanya dia boleh tidur di bilik itu .tapi kerana hadirnya si gila kuasa itu dia terpaksa tidur di bawah .



Zzzzzz



Awak abang shila ke ? pergi lihat adik kamu ,keadaannya parah.



Zack terus berlari mendapat kan adiknya .muka adiknya shila bertukar hijau .rambut dan kening nya sudah gugur .kepalanya bujur persis makhluk dari marikh .lubang hidung membesar .mulutnya keluar cairan hijau lekat .busuk baunya .badannya mengecil .jantungnya terkeluar dari badannya namun masih ada saliran darah  urat bersambung. degupan jantung itu nampak laju .dilihat dari kepala hingga ke kaki adiknya bagai makhluk asing .


Air mata mengalir dari matanya .


Tiba tiba muncul wanita gila kuasa itu .dia terus menampar zack .


 papppp !


Zack lena dari mimpinya .kelihatan ibunya menangis teresak di hadanpan nya .hairan .


‘adik kau dah takde zack’ ucap ibunya teresak esak .



Air mengalir dari matanya 

Zack bangun pergi ke satu pejabat ketemu wanita gila kuasa itu dan ditusuk dadanya dengan pisau .cecair likat berwarna merah mengalir .Zack tersenyum .puas .

1 comment: