awek guardian

2 ,3 kali dia pusing di kawasan itu .kepalanya dongak ke atas sambil berjalan .matanya mencari sesuatu .hampir 15 minit dia ulang perbuatan .terdapat kerusi kosong ditepinya .cepat cepat dia rebahkan punggung nya ,sambil mengeluh .geti penat juga dia .



‘’lagi 10 minit masuk waktu isyak ni ,mana surau .tak kan tempat shoping besar macam ini takde surau ?’’
“Kau Tanya aku buat apa ,bukan ni tempat bapak aku buat “
‘’Ok ,sekarang ni kita nak buat apa ,dah lambat .hati aku pun tak tenang je ni tak solat lagi ‘’ .
‘’Tau pun kau tak tenang ,yang kau pergi bantai tengok wayang yang habis hujung hujung maghrib tu buat apa ?’’
‘’Ok Dol cuba kau Tanya awek  guardian tu ,muka cantik ,bertudung pulak tu .fuhh kalau jadi isteri aku memang tak aku nak talak kan dia .’’






Mereka bangun ,dan sambung mencari .Mar yang sedang membaca zine di sebelah mereka hanya pasang telinga mendengar perbualan mereka .satu nama dol ,dan satu lagi bob .
Terlihat Dol kearah sebuah kedai guardian .ada seorang gadis comel .tudung oren ,kanta lekap hitam dan lesung pipit di pipi .cantik .




‘’kak ,tumpang Tanya dah lama kerja sini ?’’
‘’Ada lah 2 bulan ,kenapa ye ?’’
‘’Surau kat mana ye ?’’ Tanya dol lagi .
5 saat  ,perbualan terhenti .
‘’err .cuba Tanya pak gad ,akak lupa lah ‘’






Agak dia ABC sebulan kot lupa jalan ke surau .

No comments:

Post a Comment